De weg naar online leadgeneratie

VDM Woningen is sinds 2012 klant bij Pixl. Wij verzorgen de volledige online marketingstrategie en voeren deze tevens uit. In de afgelopen jaren is een omslag gemaakt van voornamelijk offline leadgeneratie naar een goed draaiend online proces voor leadgeneratie.

Diversiteit in kanalen

Diversiteit in kanalen

Voor VDM Woningen zetten we diverse marketingkanalen in. Dat is belangrijk, want de doelgroepen van VDM bevinden zich zowel op de zakelijke als de particuliere markt. Op de particuliere markt bestaat het aanbod uit zowel projectwoningen als de mogelijkheid om een vrijstaande woning op eigen kavel te bouwen.

Doelgroepgerichte aanpak

Doelgroepgerichte aanpak

Voor de projectwoningen is het belangrijk dat we ons verdiepen in de doelgroep en regiogerichte campagnes opzetten. We adverteren daarom op kanalen als Instagram en Facebook, maar ook op Google. Voor de zakelijke markt wordt onder andere LinkedIn advertising ingezet.

Naast advertising is er een SEO-strategie opgezet waarmee VDM Woningen op een groot aantal relevante zoekwoorden goed vindbaar is in Google. Hierbij is naast algemene woorden als 'huis bouwen' ook gedacht aan meer specifieke content, bijvoorbeeld met een uitleg over de bouwmethode houtskeletbouw. Zo wordt de doelgroep al in een vroeg stadium van de customer journey bereikt.

Automatiseren van leadopvolging

Automatiseren van leadopvolging

Voor VDM Woningen is het gehele proces van leadgeneratie en de opvolging hiervan geautomatiseerd, samen met een implementatiepartner. Zo zijn de aanvraagformulieren voor een brochure gekoppeld aan het CRM-systeem. Iedere lead wordt automatisch opgeslagen in dit systeem. Vervolgens worden de leads gekoppeld aan een accountmanager en vindt opvolging plaats.Ook worden leads die aangeven geïnteresseerd te zijn in de nieuwsbrief direct op de juiste mailinglijst gezet.

Sturen door middel van een dashboard

Sturen door middel van een dashboard

De resultaten met betrekking tot de ingezette online kanalen worden iedere maand via een op maat gemaakt dashboard getoond aan directie en medewerkers. Middels dit dashboard verzorgen we een onderbouwing van onze werkzaamheden en laten we trends op een overzichtelijke manier zien. Door een intensieve samenwerking met de marketingafdeling van VDM Woningen kunnen wij vervolgens snel en effectief inspringen op deze ontwikkelingen.

Onze opdrachtgever.
Onze specialisten.
  • Erwin Manten
  • Lianne van der Meer
  • Roxsanne Mandemaker

Laten we kennismaken

Op naar tastbaar resultaat

Portretfoto van Dirk

De eerste stap naar tastbaar resultaat voor jouw organisatie.

We zijn benieuwd wie je bent en wat je doet. Én wat je wilt bereiken. Neem contact op met Dirk en ontdek wat online marketing daar concreet in kan betekenen.