Transformatie van offline naar online

Sinds 2014 werken we samen met TEVU. Dat begon op het moment dat de leverancier van onderdelen en accessoires voor vrachtwagens grote stappen wilde maken in het aantal online verkopen. In de transportbranche werden nog veel orders offline geplaatst, maar online heeft een steeds grotere rol gekregen. We hebben TEVU geholpen in deze transformatie, door stappen te maken op het gebied van online advertising, Analytics en het continu verbeteren van de webshop op basis van data.

De uitdaging van B2B

De uitdaging van B2B

De online shop focust zich op de verkoop aan bedrijven, een B2B doelgroep dus. De uitdaging hiervan is het goed segmenteren van deze doelgroep, die zich online steeds vaker vergelijkbaar gedraagt met een consument. Dat biedt kansen omdat we veelgebruikte advertentieplatformen als Google Shopping kunnen gebruiken, maar tegelijkertijd moeten we vanuit dergelijke advertenties precies de juiste B2B doelgroep naar de webshop trekken. Met uitgebreide analyse krijgen we steeds beter grip op waar kwalitatieve bezoekers en verkoopkansen liggen. Opgedane kennis passen we direct toe op de online uitingen, zodat er een proces van continu verbeteren ontstaat.

Alle disciplines bij elkaar

Alle disciplines bij elkaar

We werken samen met veel verschillende disciplines, van tekstschrijvers tot webdevelopers en grafisch ontwerpers. Deels vanuit een intern team bij TEVU, maar ook met externe specialisten. Samen vormen we een gestroomlijnd marketingteam dat hetzelfde doel voor ogen heeft.

Migratie naar Magento 2

Een paar jaar geleden is met TEVU de stap naar Magento 2 genomen, wij hebben de online migratie begeleid. We hebben ervoor gezorgd dat er geen posities in Google verloren gingen, geen onderbrekingen ontstonden in het verzamelen van data en dat alle online advertenties bleven doorverwijzen naar de juiste pagina's.

Personalisatie met Datatrics

TEVU bedient inmiddels een grote diversiteit aan klanten. Er ligt dus een kans in personalisatie van de webshop, om die zo beter aan te laten sluiten op de behoefte van de gebruiker. Samen een implementatiepartner is het customer data platform Datatrics geïmplementeerd. De inzet van deze techniek, in combinatie met onze Google Ads campagnes, zorgt voor een verdere verbetering van de conversieratio.

Onze opdrachtgever.
Onze specialisten.
  • Erwin Manten
  • Lianne van der Meer
  • Rink Pijpker

Laten we kennismaken

Op naar tastbaar resultaat

Portretfoto van Dirk

De eerste stap naar tastbaar resultaat voor jouw organisatie.

We zijn benieuwd wie je bent en wat je doet. Én wat je wilt bereiken. Neem contact op met Dirk en ontdek wat online marketing daar concreet in kan betekenen.