Case VDM Woningen - Pixl Online Marketing

Case: VDM Woningen

Showroom van VDM in Drogeham met de bedrijfsbussen op de voorgrond

Over VDM

Logo VDM Woningen

VDM Woningen bouwt sinds 1880 duurzame, hoogwaardige en energiezuinige woningen. Met een vestiging in Drogeham en Amersfoort, realiseert VDM jaarlijks circa 150 tot 200 woningen volgens het beproefde VDM-bouwsysteem.

VDM Woningen is sinds 2012 klant bij Pixl. Voor deze opdrachtgever verzorgen wij de volledige online marketingstrategie en voeren deze tevens uit. In de afgelopen jaren is een omslag gemaakt van voornamelijk offline leadgeneratie naar een goed draaiend online proces voor leadgeneratie.

Online Marketing

Illustratie online adverteren

Momenteel zetten wij bij VDM Woningen een zeer divers palet aan marketingkanalen in. Van Google AdWords tot Twitter Ads en andere vormen van social media. Ook is er een SEO-strategie opgezet, waardoor VDM Woningen op een groot aantal relevante zoekwoorden goed vindbaar is in Google. Hierbij is naast algemene woorden als 'huis bouwen' ook gedacht aan meer specifieke content, bijvoorbeeld met een uitleg over de bouwmethode houtskeletbouw. Zo worden geïnteresseerden in het realiseren van een nieuwbouwwoning al in een vroeg moment in de customer journey bereikt.

Het Google AdWords account optimaliseren wij continu. De afgelopen jaren is veel getest met de optimale advertentietekst en relevante zoekwoorden. De kosten per lead zijn hierdoor sterk gedaald, waardoor steeds meer rendement uit het beschikbare marketingbudget wordt gehaald.

Marketing automation

Illustratie marketing automation

Voor VDM Woningen hebben we het gehele proces van leadgeneratie en de opvolging hiervan geautomatiseerd. Zo zijn de aanvraagformulieren voor een brochure gekoppeld aan het CRM-systeem. Iedere lead wordt automatisch opgeslagen in dit systeem. Vervolgens worden de leads gekoppeld aan een accountmanager en vindt opvolging plaats.Ook worden leads die aangeven geïnteresseerd te zijn in de nieuwsbrief direct opgeslagen in de mailinglijst.

Maandelijks dashboard & rapportage

Illustratie online marketing dashboard

De resultaten met betrekking tot de ingezette online kanalen worden iedere maand middels een op maat gemaakt dashboard getoond aan directie en medewerkers. Middels dit dashboard verzorgen we een onderbouwing van onze werkzaamheden en presenteren we nieuwe online ontwikkelingen. Door een intensieve samenwerking met de marketingafdeling van VDM Woningen kunnen wij vervolgens snel en effectief inspringen op deze ontwikkelingen.

Pixl is voor ons altijd bereikbaar! Of het nu betrekking heeft op een online strategie voor een nieuw woonproject óf op online advertenties voor onze open dagen, Pixl weet altijd de juiste doelgroep te bereiken. Door samen te sparren en te kijken naar data van vorige campagnes, proberen we een maximaal resultaat te behalen.