Case: Frisian Sailing Company

Schip van Frisian Sailing Company

Meer rendement uit AdWords

Logo Frisian Sailing

Frisian Sailing Company kwam bij ons met de vraag of er meer rendement te halen was uit de Google AdWords campagnes. Daarnaast was het voor hen belangrijk om met gerichte advertenties te kunnen reageren op de ontwikkelingen gedurende het verhuurseizoen.

Allereerst hebben we samen met de opdrachtgever de markt in kaart gebracht en gekeken in hoeverre de bestaande AdWords advertenties daar op in speelden. Vervolgens hebben we de campagnes geoptimaliseerd en uitgebreid waar nodig.Deze campagnes blijven we continu verder optimaliseren.

Volledige doormeting van conversies

Illustratie doormeten conversies

Aan de aanvraagformulieren en de rest van de website is Google Analytics gekoppeld. De data uit Analytics wordt vervolgens weer gekoppeld aan een interne database. Per boeking is nu precies te zien door welke campagne deze is gerealiseerd.

Meertalige opzet

Illustratie meertalige opzet

Een bijzonder aspect aan deze opdracht is de meertalige opzet. Frisian Sailing Company richt zich voornamelijk op de Nederlandse en Duitse markt, maar trekt ook klanten aan uit gebieden waar Frans en Engels gesproken wordt.

Flexibele budgetten om in te spelen op vraag en aanbod

Illustratie o-flexibele budgetten

Het is voor Frisian Sailing Company erg belangrijk om tijdens het verhuurseizoen te kunnen variƫren in budget en doelgroep. Om dat te bewerkstelligen hebben we vaak overlegmomenten en versturen we periodiek op maat gemaakte rapportages. Zo kunnen we snel inspringen op ontwikkelingen. Is een bepaald schip bijvoorbeeld al bijna volgeboekt, dan verschuiven we het advertentiebudget naar een ander schip. Zo halen we optimale ROI uit de campagnes.

Uitbreiding naar Bing Ads

Logo Bing Ads

Sinds kort zijn de campagnes uitgebreid naar Bing Ads, waarmee we nog meer relevante bezoekers naar de website kunnen trekken.

Pixl denkt echt met je mee en ze zorgen er voor dat ze je business begrijpen. Ze werken heel gestructureerd en maken alles meetbaar en inzichtelijk. Nu vond ik, voordat ik met Pixl in zee ging, dat mijn AdWords campagnes best goed stonden, maar binnen 6 maanden hebben ze onze CTR bijna verviervoudigd. Ze hebben maar 1 doel: de klant verder helpen. Heerlijke samenwerking!