Online strategie

Een goede online marketingcampagne begint bij een goede strategie. Door de online marketing goed aan te sluiten op de doelgroep en kernwaarden van uw bedrijf is de kans op hoog rendement een stuk groter. Vanwege het belang van een goede strategie, is dit een vast onderdeel van onze werkwijze.

Gedegen onderzoek

Illustratie gedegen onderzoek

De eerste stap naar een online strategie is een gedegen onderzoek. In het onderzoek beantwoorden we onder andere de volgende vragen:

  • Wat zijn de doelstellingen?
  • Wat zijn de huidige cijfers? (nulmeting)
  • Waar bevindt de doelgroep zich online?
  • Wat doet de concurrent online?
  • Waar liggen kansen?

De resultaten van het onderzoek onderbouwen we zoveel mogelijk met cijfers. Hiervoor gebruiken we onze kennis en ervaring in combinatie met diverse specialistische softwarepakketten.

Adviesplan als startpunt

Illustratie adviesplan

Op het onderzoek volgt een adviesplan. Hierin geven we advies over onder andere:

  • Inzet online marketingkanalen
  • Manier van targeting op de gekozen kanalen
  • Benodigd advertentiebudget

Uiteindelijk vormt het adviesplan een concreet startpunt voor het behalen van de gestelde doelstellingen.

Content strategie

Illustratie content strategie

Het creëren van kwalitatieve content die aansluit op de doelgroep wordt steeds belangrijker. Zoekmachines kunnen relevantie en kwaliteit steeds beter herkennen en de kwaliteit van content heeft impact op het rendement van online adverteren. Steeds vaker is content dan ook een belangrijk onderdeel van de online strategie.

Het uitvoeren van de contentstrategie doen we in samenwerking met Kersvers Content & Strategie. Zij zijn gespecialiseerd in het bedenken, creëren en beheren van unieke, creatieve content. Deze samenwerking is dusdanig intensief dat we zelfs ons kantoor delen.

Content is overigens meer dan tekst alleen, denk hierbij bijvoorbeeld ook aan video. Op het gebied van video en animatie werken we samen met Beeldkrullend.