Online adverteren

De mogelijkheden op het gebied van online adverteren zijn eindeloos. Elke mogelijkheid heeft echter zijn eigen eigenschappen en voor- en nadelen. Wij kennen deze tot in detail. Met die expertise kunnen wij de juiste kanalen voor u inzetten en optimaal gebruik maken van de targetingmogelijkheden..

Search Advertising

Illustratie Search Advertising

Met search advertising wordt er geadverteerd in zoekmachines. Wij adverteren voor onze opdrachtgevers in Google, Bing en Yahoo. Door op de juiste woorden in te zetten kan de doelgroep zeer gericht bereikt worden en is het rendement over het algemeen hoog.

Search advertising is tegenwoordig meer dan alleen een advertentie van een paar regels. De advertenties zijn uit te breiden met allerlei extensies zoals de locatie van uw bedrijf of specifieke links naar delen van uw website. Voor webshops biedt Google Shopping grote voordelen. Hiermee worden producten zichtbaar in de zoekresultaten, inclusief prijzen en productfoto's.

Display Advertising

Illustratie Display Advertising

Met display advertising is het mogelijk om te adverteren op een groot aantal websites. We hebben toegang tot diverse zogenaamde 'display networks', waaronder die van Google. Wij kunnen ervoor zorgen dat uw advertenties alleen zichtbaar zijn op websites die relevant zijn voor uw doelgroep.

Display advertising wordt vaak ingezet ter versterking van andere online marketingkanalen en vergroot het bereik van uw boodschap en naamsbekendheid.

Remarketing

Illustratie Remarketing

Met remarketing toont u advertenties aan bezoekers die eerder op uw website kwamen. U kunt deze gebruikers bijvoorbeeld een gerichte aanbieding tonen, om ze zo aan te zetten tot herhaalbezoek aan uw website.

Remarketing kan op diverse kanalen ingezet worden, denk hierbij aan Google, Facebook en Twitter. Remarketing is nog sterker met de inzet van 'dynamic remarketing'. In dat geval tonen de advertenties dynamische inhoud op basis van het websitebezoek. Bekeek iemand bijvoorbeeld laptops in uw webshop, dan worden er in de advertentie ook laptops getoond.

Social Media Advertising

Illustratie Social Media Advertising

Adverteren op social media wordt steeds uitgebreider. In Nederland adverteren we voornamelijk op Twitter, Facebook en LinkedIn. Al deze kanalen bieden de mogelijkheid voor zeer uitgebreide targeting. Bijvoorbeeld: u wilt liefhebbers van oude horloges in een straal van 20km rondom Amsterdam benaderen. Geen probleem op Facebook. Ideaal dus voor merken die regionaal werken binnen een specifieke doelgroep.

Facebook en Twitter bieden ook het adverteren richting zogenaamde 'custom audiences' aan. Dat betekent dat u advertenties kunt tonen aan specifieke leads en/of klanten die reeds in uw database staan. Zo kunt u bijvoorbeeld op Facebook een specifieke actie tonen aan een klant die eerder iets uit dezelfde productcategorie bestelde.

Video Advertising

Video speelt online een steeds belangrijkere rol. Youtube is niet voor niets na Google de tweede zoekmachine ter wereld. Met de inzet van video in uw advertenties kunt u nog meer over uw bedrijf of product vertellen.

Bij video advertising kunt u denken aan het tonen van video's op Facebook, maar ook aan video-commercials op Youtube. Ook voor video advertising geldt dat de mogelijkheden voor targeting zeer uitgebreid zijn. Verkoopt u tuingereedschap? Dan tonen we uw video alleen aan liefhebbers van tuinieren op Facebook of mensen die een aflevering van Eigen Huis en Tuin kijken op Youtube.