Zo lang er ambachten zijn, zo lang zijn er marktplaatsen. Het enige waarin ze veranderen zijn de vorm en locatie. Zo kun je als webshop-eigenaar nu niet meer om online marketplaces, zoals Bol.com en Amazon. Wij begeleiden je graag bij het opzetten en beheren van een perfecte ‘marktkraam’.

#

Marketplaces als startpunt

Sinds platformen als Bol.com, Amazon, Facebook en Instagram verkoopruimte bieden aan retailers, is er een wereld aan nieuwe verkoopmogelijkheden ontstaan. Ook het gedrag van de consument verandert erdoor. Deze begint zijn zoektocht nu steeds vaker op een dergelijk platform, in plaats van een zoekmachine. Dus daar wil je aanwezig zijn met je producten.

De voordelen van marketplaces:

  • Enorm bereik
  • Groot aantal dagelijkse gebruikers
  • Je lift mee op hun marketing
#

Verkopen op Bol.com.

Het bekendste online verkoopplatform in Nederland en België is zonder twijfel Bol.com. Bol.com heeft een enorm bereik en een heel goede naam. Als externe verkoper profiteer je van de goede reputatie die het bij consumenten heeft, maar ook van de marketing (denk aan de tv-reclames tijdens de feestdagen). Wij helpen je graag met het opzetten van een zakelijk verkoopaccount en het beheren van je producten, om zo jouw verkoop een boost te geven.

#

Verkopen op Amazon.

Toe aan verkopen in het buitenland? Met een ‘seller account’ van Amazon krijg je toegang tot zes verschillende markten: Nederland (sinds 2020), Duitsland, Frankrijk, Italië, Verenigd Koninkrijk en Spanje. Een kickstart voor je verkoop over de grens.

#

Adverteren op marketplaces.

Om op te vallen op Bol.com en Amazon is het - uiteraard - mogelijk om te adverteren. Je kunt bijvoorbeeld je producten sponsoren, display advertising inzetten of advertenties in de headlines weer laten geven.

Channable.

Channable is een tool voor feedmanagement en SEA-automatisering. Wij zetten Channable in voor het managen van feeds als Google Ads, Facebook Shopping en marketplaces als Bol.com en Amazon. Met Channable kunnen we jouw producten vlot op Amazon of Bol.com zetten, inclusief productinformatie, afbeelding, verzendinformatie en prijs. Voor marketplaces is er zelfs een order-terugkoppeling beschikbaar, deze laat orders vanuit de marketplace synchroniseren met je webshop. Dat betekent dat je voorraden niet meer handmatig hoeft in te voeren in de marketplaces. Zo verkoop je dus nooit producten die je niet op voorraad hebt.

#

Schoenmaker blijf bij je leest. Wat we niet doen.

Ook op marketplaces is het belangrijk dat je aandacht besteedt aan klantenservice. Dit weegt namelijk mee in je verkopersscore. Wanneer er vragen binnenkomen via Bol.com of Amazon, gaan wij deze niet behandelen. Jij kent je producten namelijk het best.

Beter een goede buur.

Trots op onze samenwerking

Kersvers & Beeldkrullend

Bij het uitvoeren van een contentstrategie werken we samen met onze buren van Kersvers Content & Strategie. Zij zijn gespecialiseerd in het bedenken, creëren en beheren van unieke, creatieve content. Content is natuurlijk meer dan tekst, ook video hoort daarbij. Voor video en animatie werken we samen met Beeldkrullend, onze andere gewaardeerde buur.

Laten we kennismaken

Op naar tastbaar resultaat

Portretfoto van Dirk

De eerste stap naar tastbaar resultaat voor jouw organisatie.

We zijn benieuwd wie je bent en wat je doet. Én wat je wilt bereiken. Neem contact op met Dirk en ontdek wat online marketing daar concreet in kan betekenen.