Analyse & Rapportage

Het analyseren van data geeft inzichten die online campagnes nog effectiever kunnen maken. Met heldere rapportages worden ontwikkelingen en resultaten in beeld gebracht.

Google Analytics

Logo Google Analytics

Voor iedere opdrachtgever richten we Google Analytics in. Deze software geeft inzicht in bezoekersaantallen en gedrag van bezoekers. We configureren de software op die manier, dat Analytics precies de data meet waaraan behoefte is.

Analytics geeft ook inzicht in de prestaties van campagnes. Met de juiste configuratie is voor ons precies zichtbaar welke kanalen en advertenties het hoogste rendement opleveren. Met die kennis kunnen we advertenties vervolgens weer verder verbeteren.

Op maat gemaakte rapportages

Illustratie dashboard

Voor grotere opdrachtgevers maken we rapportages op maat. Naast data uit Analytics gebruiken we dan ook data van bijvoorbeeld een eigen orderdatabase of CRM. Die combinatie van gegevens leidt weer tot specifieke inzichten en kan antwoord geven op complexe vraagstukken als: 'Hoeveel procent van de klanten die iets kochten vanuit een advertentie doet later een herhaalaankoop?'

Testen

Illustratie optimalisatie

Soms geven cijfers niet een volledig beeld van de situatie. Zo kan een campagne bijvoorbeeld veel kwalitatieve bezoekers opleveren, maar bestelt niemand iets. Er zijn dan andere methodes nodig om inzicht te krijgen in hoe bezoekers zich gedragen. Hier komen we achter door te testen. Wij ondersteunen onze opdrachtgevers onder andere bij de volgende testmethodes:

  • A/B testing
  • Heatmaps
  • Eyetracking
  • Gebruikerstest met testpanel