Een online marketingcampagne begint aan de tekentafel, bij de strategie. Een goede strategie laat de doelgroep en kernwaarden van je organisatie aansluiten op de te kiezen kanalen en advertentie-inhoud. Een goede strategie is de basis van een succesvolle campagne en daarom vast onderdeel van onze werkwijze.

#

Google Analytics, onmisbaar gereedschap.

Wat een hamer is voor een smid, is Google Analytics voor een online marketeer. Voor iedere opdrachtgever richten we dan ook Google Analytics in. Deze software geeft inzicht in bezoekersaantallen, -gedrag en in prestaties van campagnes. Met de juiste instellingen wordt precies zichtbaar welke kanalen en advertenties het meeste rendement opleveren. Met die kennis kunnen we advertenties nog beter maken.

#

Testen. En bijschaven.

Soms geven cijfers geen volledig beeld van de situatie. Zo kan een campagne bijvoorbeeld veel kwalitatieve bezoekers opleveren, maar bestelt er niemand. Er zijn dan andere methodes nodig om inzicht te krijgen in bezoekersgedrag. Hier komen we achter door te testen. Wij ondersteunen jou met onder andere de volgende testmethodes:

  • A/B testing
  • Heatmaps
  • Eyetracking
  • Gebruikerstest met testpanel

Uiteindelijk vormt het adviesplan een concreet startpunt voor het behalen van de gestelde doelstellingen.

#

Rapportages. Op maat.

Voor grotere opdrachtgevers maken we rapportages op maat. Naast data uit Analytics gebruiken we dan ook data uit bijvoorbeeld een eigen order-database of CRM. Die combinatie leidt tot heel specifieke inzichten en kan antwoord geven op een complex vraagstuk als: 'Hoeveel procent van kopers uit advertenties doet een herhaalaankoop?'.

Beter een goede buur.

Trots op onze samenwerking

Kersvers & Beeldkrullend

Bij het uitvoeren van een contentstrategie werken we samen met onze buren van Kersvers Content & Strategie. Zij zijn gespecialiseerd in het bedenken, creëren en beheren van unieke, creatieve content. Content is natuurlijk meer dan tekst, ook video hoort daarbij. Voor video en animatie werken we samen met Beeldkrullend, onze andere gewaardeerde buur.

Laten we kennismaken

Op naar tastbaar resultaat

Portretfoto van Dirk

De eerste stap naar tastbaar resultaat voor jouw organisatie.

We zijn benieuwd wie je bent en wat je doet. Én wat je wilt bereiken. Neem contact op met Dirk en ontdek wat online marketing daar concreet in kan betekenen.