Besparen op je Google Shopping campagnes met een Comparison Shopping Service

Adverteren in Google Shopping is erg interessant voor webshops. Je producten worden prominent vertoont, inclusief prijs en foto. Je hebt de mogelijkheid om al je producten in Google te vertonen, zonder dat je aan elke advertentie zoekwoorden hoeft te koppelen.

Als je een webshop hebt is de kans groot dat je Google Shopping al inzet, maar wist je al dat je sinds kort flink kunt besparen op je kosten per klik? Dat komt doordat Google onlangs een grote rechtszaak verloren heeft en daar kun jij van profiteren.

Miljardenboete voor Google

Het begint allemaal bij een uitspraak van de Europese Commissie in Brussel. Deze commissie legde Google eind juni een boete van 2,42 miljard euro op, een record. Google misbruikt volgens de Europese Commissie zijn macht doordat zijn eigen advertenties prominenter in beeld komen dan die van concurrerende vergelijkingssites. Google is verreweg de meestgebruikte zoekmachine in de EU, waardoor de impact groot is.

Toetreding van Comparison Shopping Services

Na de uitspraak van de Europese Commissie heeft Google ervoor gezorgd dat andere vergelijkingssites mogen toetreden tot Google Shopping. Comparison Shopping Services, zoals Google ze noemt. Als je goed kijkt kun je dat als gebruiker zien. De naam van de vergelijkingssite is zichtbaar onder het product.

Shoppix@2x

Google Shopping met meerdere Comparison Services

De gebruiker merkt hier verder niets van en ook voor jou als adverteerder wijzigt er niet veel, mits de migratie naar de Comparison Shopping Service goed wordt uitgevoerd. Je behoudt dan je bestaande Merchant Center en Google Ads account, waardoor je gewoon verder kunt met je bestaande advertenties en instellingen.

Voordeel: 20% korting op alle klikken

Maar wat is nu precies het voordeel van adverteren via een Comparison Shopping Service? Nou, dat is heel simpel. Google rekent de marge die ze per klik pakken namelijk niet door aan deze services. Deze marge bedraagt 20%. De keuze om over te stappen is dus heel snel gemaakt, je kosten per klik gaan omlaag en daardoor zal ook het rendement van je campagnes verbeteren.

Shoppix: Comparison Shopping Service van Pixl

Kort na de introductie zijn wij de mogelijkheden gaan onderzoeken om een eigen Comparison Shopping Service op te zetten. De ontwikkeling hiervan is inmiddels afgerond en daaruit is onze eigen Comparison Shopping Service geboren: Shoppix!

Wij berekenen het voordeel van 20% niet door aan onze opdrachtgevers. Dat betekent dus dat adverteerders via Shoppix 20% besparen op hun advertentiekosten! Ook besparen op de kosten van Google Shopping campagnes? Neem contact met ons op.